Hyvä Google näkyvyys nostaa yrityksen luotettavuutta ja auktoriteettia.

Hakukoneystävällinen sivusto ja jatkuva optimointi parantavat näkyvyyttä ja tavoitteiden saavuttamista. Ymmärtämällä, mitä ihmiset etsivät ja millaista sisältöä he haluavat, voit tavoittaa potentiaaliset asiakkaat paremmin.

Kolme henkilöä istuu toimistossa. Kuvassa etualalla on laseja, vesikannu sekä kahvikuppi. Kaksi henkilöä istuu ja nojaa pöytää vasten, sekä yksi henkilö osoittaa televisota, josta luetaan Google raporttia. Pöydällä on tietokone.

Jatkuva hakukoneoptimointi

Valtaosa lähes kaikkien sivustojen liikenteestä tulee hakukoneista, Suomessa lähinnä Googlesta. Sekä B2C- että B2B-palveluita haetaan valtaosassa ostotilanteista ensin verkosta hakukoneella ja ostaja valitsee myyjän usein jo ennen ensimmäistä yhteydenottoa.

Optimointi on kustannustehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat netissä. Hakukoneiden käyttäjät tekevät valintansa useimmiten täysin hakutulosten kärkipäästä ja vain harva menee ensimmäistä hakutulossivua pidemmälle.

Hakukoneoptimoinnin tulokset näkyvät viiveellä ja erityisesti kovin kilpailluilla aloilla muutokset hakutulosten järjestyksessä tapahtuvat vähitellen. Sivuston optimointia tulee siksi tehdä pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti.